По-ниско кръвно налягане и 39% по-малък риск от сърдечни удари – това са резултатите от изследване за консумацията на шоколад, публикувано в European Heart Journal. Проучването включвало мъже и жени на средна възраст и продължило повече от осем години. „Хипотезата ни беше, че тъй като шоколадът очевидно има изразен ефект върху кръвното налягане, консумацията на шоколад би трябвало да намали риска от сърдечни удари“ – обясняват авторите на медицинския експеримент, цитирани от BBC. Резултатите потвърдили хипотезата, но с едно важно уточнение – количеството. Постигнатите добри резултати били от хора, които хапват средно по едно парченце шоколад на ден – или по-малко от половин шоколад на седмица.
При по-висока консумация калориите и наситени мазнини, които се съдържат в шоколада, водят до точно обратния ефект. Те причиняват наднормено тегло и високи нива на холесторола, които, от своя страна, са основни фактори за сърдечни заболявания.
Оказва се, че както на всяко изкушение и на шоколада трябва да се поддаваме с мярка.